خرید ملک در ترکیه بهتر است یا دبی؟

خرید ملک در ترکیه بهتر است یا دبی؟

بسیاری از افرادی که در تعطیلات به دبی و ترکیه سفر می کنند، به دلیل امکانات رفاهی و جو این دو مکان علاقه مند به مهاجرت و دریافت اقامت دائمی می شوند. یکی از راه های دریافت اقامت موقت یا دائمی، سرمایه گذاری از طریق خرید ملک است. اما خرید ملک در ترکیه بهتر است یا دبی؟ شهرهای مختلف ترکیه همچون استانبول، آنکارا و شهر دبی دارای امکانات خوبی هستند؛ اما برای انتخاب بهترین مقصد جهت خرید ملک، باید به چیزهایی به غیر از امکانات نیز توجه داشته باشید. بنابراین، اگر می خواهید بدانید که خرید خانه در دبی برای سرمایه گذاری بهتر است یا خرید خانه در ترکیه، این مقاله را تا انتها بخوانید.

خرید ملک در ترکیه بهتر است یا دبی؟

ترکیه به عنوان یکی از کشورهای نزدیک ایران، پذیرای بسیاری از مهاجران ایرانی است. این کشور در سال های اخیر توانسته با الگو گرفتن از کشورهای اروپایی، رفاه زندگی را بسیار افزایش دهد. ترکیه دارای گردشگران بسیار زیادی است و می توان با خرید ملک در منطقه گردشگری و فروش و اجاره آن، به سود بسیار بالایی دست پیدا کرد.

دبی به عنوان یکی از شهرهای واقع در امارات متحده عربی شناخته می شود که هم بسیار پیشرفته است، هم به رفاه زندگی مردم خود توجه بسیار زیادی دارد. اصلی ترین مزیت خرید ملک در دبی این است که می توانید از طریق آن اقامت 2 ساله دریافت کنید. البته به شرطی که ارزش ملک شما حداقل 1 میلیون درهم باشد.

اینکه خرید ملک در ترکیه بهتر است یا دبی، تا حد زیادی وابسته به سبک زندگی شما، بودجه و توانایی مالی دارد. همچنین بسیار مهم است که بدانید هدف شما برای خرید ملک چیست؟ آیا به دنبال سرمایه گذاری هستید یا اینکه می خواهید برای تفریح و تعطیلات خودتان به دبی و ترکیه سفر کنید؟ با مقایسه دقیق تر زندگی و هزینه های ترکیه و دبی، می توانید بهترین مقصد را برای خرید ملک انتخاب کنید.

خرید آپارتمان در دبی یا ترکیه؟

مقایسه خرید ملک در ترکیه و دبی

  • هزینه های زندگی: هزینه های زندگی در دبی بسیار بیشتر از ترکیه است. شما باید برای رفت و آمد، اجاره و خرید خانه و … هزینه زیادی را در دبی پرداخت کنید.
  • هزینه های خورد و خوراک: هزینه یک غذا در رستوران ترکیه پایین تر از یک رستوران در دبی است. این در حالی است که هزینه های پخت و پز خانگی در دبی نسبت به ترکیه پایین تر است.
  • ریسک سرمایه گذاری: بازار املاک ترکیه دارای نوسان بیشتری نسبت به بازار املاک دبی است. این ریسک می توان به نفع و یا به ضرر شما تمام شود.
  • تنوع املاک: تنوع املاک در ترکیه بیشتر است و شما می توانید طیف وسیعی از خانه های ویلایی و آپارتمان ها را بخرید. ولی در دبی، اکثر پروژه ها به صورت برج هستند.
  • دسترسی به امکانات: با خرید ملک در ترکیه و دبی به امکانات مختلفی دست پیدا می کنید و از جهت تفاوت زیادی وجود ندارد.

بازدهی سود ملک در ترکیه بیشتر است یا دبی؟

یکی از سوالاتی که باید در مورد خرید ملک در ترکیه بهتر است یا دبی، به آن پاسخ دهیم؛ میزان بازدهی سود ملک در ترکیه و دبی است. تورم اقتصادی در شهر دبی معنایی ندارد. در واقع برخلاف کشور ایران که شاهد نوسان قیمتی زیادی در بازار املاک است، در بازار دبی چنین اتفاقی نمی افتد و همه چیز در ثبات قرار دارد. شاید در دراز مدت به سود خوبی از طریق خرید ملک در دبی برسید، اما در کوتاه مدت قیمت خرید ملک شما دچار نوسان شدیدی نخواهد شد.

در مقابل، کشور ترکیه از جمله کشورهایی است که دارای تورم بسیار بالا و تقریبا مشابه با کشور ایران است. از این جهت شاید در بازه چند ماهه با خرید ملک در ترکیه به سود بسیار بالایی برسید، اما این موضوع قطعی نبوده و تحت تاثیر فاکتورها و عوامل مختلفی قرار دارد. از طرفی این نوسان در قیمت ملک در ترکیه ممکن است به نفع شما تمام نشود و باعث افت قیمت املاک در بازار گردد. بنابراین، به صورت خلاصه می توان گفت که سرمایه گذاری در بازار املاک ترکیه دارای ریسک بالاتری نسبت به سرمایه گذاری در بازار املاک دبی است.

قیمت خرید ملک در دبی بیشتر است یا ترکیه؟

قیمت خرید ملک در دبی و ترکیه وابسته به عوامل مختلفی است. همین موضوع باعث شده تا نتوان مقایسه دقیقی میان قیمت خرید آپارتمان در دبی و ترکیه داشت. کما اینکه ترکیه دارای شهرهای متنوعی است که قیمت خانه در هر کدام از آن ها متفاوت است. با این حال با توجه به مساحت بیشتر ترکیه و تعدد شهرها، قیمت خرید ملک در ترکیه دارای تنوع بیشتری است. از این رو افرادی که بودجه پایین تری برای خرید ملک دارند، می توانند ترکیه را انتخاب بهتری بدانند.

بازدهی سود ملک در ترکیه بیشتر است یا دبی؟

 دبی را برای خرید ملک سرمایه گذاری انتخاب کنیم یا ترکیه؟

خرید ملک در ترکیه بهتر است یا دبی؟ اگر از نظر سرمایه گذاری می پرسید؛ باید بگوییم که هر دو می توانند سود خوبی را در اختیار شما قرار دهند. با این حال گرفتن اقامت در امارات با سطح بالاتری از کمک، پرداخت هزینه های کمتر و امنیت بیشتر همراه است. در صورت داشتن توانایی مالی مناسب، می توانید دبی را برای سرمایه گذاری ملک انتخاب کنید. در این صورت امکان دریافت ویزای طلایی امارات نیز برای شما امکان پذیر می شود.

جدول مقایسه مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه و دبی

خرید ملک در دبی خرید ملک در ترکیه
مزایا معایب مزایا معایب
امکانات بی نظیر حاشیه سود پایین در دراز مدت حاشیه سود بالا در کوتاه مدت ریسک بالا برای سرمایه گذاری
آپشن های متنوع برای املاک قیمت نسبتا بالا دارای تنوع بالا در مناطق آسیایی و اروپایی پیشرفت نسبتا محدود در حوزه ساخت و ساز
امکان اجاره دهی با قیمت بالا و رسیدن به سود مناسب امکانات بسیار متنوع
تنوع برج های مسکونی زیاد امکان بهره مندی از آب و هوای عالی
امکان خرید به صورت اقساطی رده قیمتی متفاوت
امکان دریافت اقامت 2 ساله

جمع بندی

در این مقاله به سوال شما در مورد اینکه خرید ملک در ترکیه بهتر است یا دبی؟ پاسخ دادیم. خرید ملک در ترکیه دارای حاشیه سود بالاتر و البته ریسک بیشتری است. اما شما با خرید ملک در دبی، می توانید فرصت بهتری را جهت سرمایه گذاری در دراز مدت داشته باشید. قیمت خرید ملک در دبی و ترکیه بسته به نوع ملک متفاوت است. از این رو توصیه می شود که برای دریافت مشاوره جهت خرید ملک دبی و ترکیه با موسسه حقوقی یازده در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *