شرایط اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک

شرایط اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک چیست؟

شاید در ذهن بسیاری از شما دریافت اقامت در امارات باشد. امارات به عنوان یکی از کشورهای مطرح در خاورمیانه با امکانات متنوع و رفاه مالی بسیار خوب شناخته می شود. در میان تمامی شهرهای امارات، شهر دبی یکی از بهترین شهرها است که روز به روز در حال پیشرفت بوده و پروژه های مسکونی و تجاری مختلفی نیز در آن ساخته می شوند. اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک یکی از روش هایی است که این روزها بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. خوشبختانه اگر دارای شرایط اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک باشید، می توانید با کمترین هزینه و با یک روش سرمایه گذاری مناسب در دبی اقامت داشته باشید.

آیا دریافت اقامت دبی از طریق خرید ملک امکان پذیر است؟

شرایط اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک چندان پیچیده نیستند و اکثر افراد با در نظر گرفتن یک سری نکات، می توانند اقامت خودشان را در دبی دریافت کنند. با این حال باید بدانید که دریافت اقامت دبی با خرید ملک، به معنای اقامت دائمی نیست. بلکه شما می توانید اقامت موقت 6 ماهه تا 2 ساله و یا با مدت زمان بیشتر (بسته به مبلغ ملک) دریافت کنید. اما پس از آن امکان تمدید اقامت برای شما وجود دارد. از طرفی اقامتی که از طریق خرید ملک در دبی دریافت می کنید، با سایر اقامت ها متفاوت بوده و به شما امکان بهره مندی از امکانات مختلف را نمی دهد. با این حال، دریافت اقامت دبی از طریق خرید ملک امکان پذیر است، فقط کافیست که به شرایط این کار دقت بیشتری داشته باشید.

دریافت اقامت دبی از طریق خرید ملک

چرا دبی را برای اقامت انتخاب کنیم؟

دبی به عنوان یکی از شهرهای بسیار پیشرفته در جهان شناخته می شود. ساختمان سازی در شهر دبی روز به روز در حال پیشرفت است. امکانات دبی آنقدر زیاد بوده که حتی اگر با خانواده به این شهر مهاجرت کنید، می توانید از این امکانات نهایت لذت را ببرید. از مدرسه های متنوع گرفته تا امکانات رفاهی و تفریحی مختلف. بسیاری از مدرسه های دبی در حال حاضر کیفیت آموزشی بسیار خوبی دارند و نیازی به نگرانی از بابت تحصیل فرزندان خودتان نخواهید داشت. تمامی این موارد در یک طرف و از یک طرف دیگر، دبی می تواند به عنوان یک شهر پیشرفته همچنان پیشرفت بسیار زیادی داشته باشد. از این رو می توانید با خرید ملک در دبی، یک سرمایه گذاری عالی را تجربه کنید.

 مراحل دریافت اقامت دبی از طریق خرید ملک

اگر قصد دریافت اقامت دبی از طریق خرید ملک را دارید، در اولین قدم باید بر اساس مدت زمان مورد نیاز برای اقامت بودجه خودتان را تامین کنید. پس از آن باید در مراکز مشاور املاک مانند موسسه حقوقی یازده، موقعیت های مختلف ملک را بررسی کرده و اقدام به خرید خانه مورد نظر خود نمایید. می توانید خرید اقساطی آپارتمان در دبی را برای کاهش فشار مالی انجام دهید.

مرحله بعدی مراجعه به اداره کل اقامت و امور خارجی (GDRFA) است. لازم است که در این مرحله مدرک سلامت جسمی و معاینه پزشکی را ارائه کنید. در نهایت با ثبت درخواست آی دی کارت امارات، اقامت شما برای مدت زمان محدودی ثبت می شود و پس از اتمام تاریخ آن، می توانید مراحل تمدید را انجام دهید.

شرایط اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک

داشتن شرایط اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک، اولین گام برای دریافت اقامت در این شهر است. در ادامه به مهم ترین شرایط جهت دریافت اقامت در دبی اشاره می کنیم:

  • نداشتن سوء پیشینه کیفری از جمله مهم ترین شرایط دریافت اقامت در دبی با هر روشی از قبیل خرید ملک است.
  • در صورتی که نیاز به دریافت اقامت در دبی دارید، باید حداقل 18 سال سن داشته باشید.
  • داشتن حداقل تمکن مالی کافی برای دریافت اقامت در دبی ضروری است. برای اقامت 2 ساله لازم است که حداقل 750 درهم ملک در دبی داشته باشید.
  • نوع ملکی که برای خرید در دبی انتخاب می کنید، باید مسکونی و در یکی از مناطقی باشد که افراد خارجی مجاز به زندگی در آن ها هستند.
  • ملک مورد نظر شما برای دریافت اقامت حتما باید به نام شما ثبت گردد.
  • تفاوتی میان خانه ویلایی، آپارتمان و خانه های معمولی برای دریافت اقامت از طریق آن ها نیست.
  • برای دریافت اقامت دبی از طریق خرید ملک، حتما باید خانه های آماده را خریداری کنید؛ نه خانه های خارج از برنامه.

خرید ملک برای دریافت اقامت دبی

هزینه های اقامت دبی از طریق خرید ملک

هزینه اقامت دبی از طریق خرید ملک بستگی به مدت زمان اقامت شما دارد. به طور کلی، می توان با سه حالت زیر، اقامت در دبی را دریافت نمود.

  • اقامت 2 ساله: اگر قصد دریافت اقامت دبی از طریق خرید ملک به مدت 2 سال را دارید، باید حداقل 750 هزار درهم برای خرید خانه آماده تحویل هزینه پرداخت نمایید. با خرید این نوع ملک می توانید هر 2 سال یکبار اقامت خودتان را تمدید کنید.
  • اقامت 5 ساله: حداقل ارزش خرید ملک شما برای دریافت اقامت 5 ساله باید 1 میلیون درهم باشد. بنابراین، اگر می خواهید اقامت 5 ساله داشته باشید و هر 5 سال یکبار آن را تمدید نمایید، بهتر است به فکر خرید ملک با ارزش بالاتر باشید.
  • اقامت 10 ساله: دریافت اقامت 10 ساله یا گلدن ویزا، یکی از بهترین راه حل ها برای اقامت در دبی است. اگر اقدام به خرید ملک در دبی به ارزش 2 میلیون درهم کنید، می توانید ویزای طلایی دبی را دریافت نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد شرایط اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک صحبت کردیم. با وجود اینکه این روش به عنوان یکی از بهترین روش ها برای دریافت اقامت در امارات شناخته می شود، اما همچنان دارای نقاط ضعفی نیز هست. تنها افرادی که تا به حال برای دریافت اقامت در دبی اقدام کرده اند، می توانند بیان کنند که روش خرید ملک برای دریافت اقامت در دبی مناسب است یا خیر. اگر نظر و تجربه ای در این مورد دارید، می توانید آن را در بخش نظرات ما در میان بگذارید.

شرایط خرید اقساطی آپارتمان در دبی

شرایط خرید اقساطی آپارتمان در دبی

معافیت از مالیات، موقعیت های مختلف برای خرید ملک و سرمایه گذاری و بازار رو به رشد املاک دبی باعث شده تا بسیاری از افراد متقاضی خرید آپارتمان در دبی باشند. با این حال هزینه خرید یک آپارتمان لوکس و مدرن در دبی آن هم به صورت نوساز برای ما ایرانیان بالا است. با وجود طرح های خرید اقساطی آپارتمان در دبی، همه افراد با هر توانایی مالی می توانند آپارتمان مورد نظر خودشان را با فشار مالی کمتر خریداری کنند. اگر شما هم علاقه مند به خرید قسطی آپارتمان در دبی هستید، اما با نحوه بازپرداخت و شرایط آن آشنایی ندارید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

خرید اقساطی آپارتمان در دبی

 بهترین آپارتمان ها در دبی

دبی به عنوان پیشرفته ترین شهر در امارات شناخته می شود. خانه ها و برج های لوکس و بزرگ این شهر امکانات متنوعی را در اختیار افراد مقیم قرار می دهند. اگر بهترین آپارتمان ها در دبی را انتخاب کنید، می توانید علاوه بر سرمایه گذاری، فرصت سفر به یک شهر فوق العاده را نیز به خود و اعضای خانواده بدهید. در واقع بهترین آپارتمان ها در دبی با امکانات متنوع در اختیار شما هستند تا شما بتوانید بهترین روش سرمایه گذاری را در دبی پیاده سازی کنید.

خرید اقساطی آپارتمان های لوکس در دبی

پروژه های ساختمانی مختلفی در دبی در حال ساخت هستند که به صورت پیش فروش و یا آماده به مشتریان عرضه می شوند. با توجه به قیمت بالای آپارتمان های لوکس در دبی، خرید اقساطی آن ها می تواند برای افراد یک مزیت بزرگ باشد. خوشبختانه بسیاری از شرکت ها، امکان خرید اقساطی آپارتمان در دبی را فراهم کرده اند. می توانید با یک پیش پرداخت مناسب، ملک مورد نظر خود را خریداری کرده و تا پایان پروسه ساخت، مابقی مبلغ ملک را به صورت اقساطی پرداخت نمایید.

خرید اقساطی آپارتمان در دبی شرایط خاصی ندارد. هم افراد مقیم در دبی و هم افراد خارج از دبی می توانند ملک مورد نظر خود را به صورت اقساطی خریداری نمایند. فقط لازم است که برای خرید ملک در دبی، حتما به املاک دبی معتبر مراجعه نمایید تا مطمئن شوید که پروژه ای که برای خرید آپارتمان در آن اقدام می کنید، وجود خارجی دارد و دارای منع قانونی نیست. پس از اینکه ملک به نام شما شد، می توانید ویزای توریستی خود را به اقامت تبدیل کنید.

شرایط خرید اقساطی آپارتمان در دبی

 مزایای خرید اقساطی آپارتمان در دبی

خرید آپارتمان و ملک در دبی به عنوان روشی سرمایه گذاری، بسیار عالی است. حتی اگر بودجه زیادی برای این کار نداشته باشید، می توانید با خرید اقساطی آپارتمان در دبی و صرف هزینه اندک، ملک مورد نظر خودتان را خریداری کرده و به مرور زمان مبلغ ملک را پرداخت نمایید. از جمله مهم ترین مزایای خرید اقساطی آپارتمان در دبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش فشار مالی: با خرید اقساطی آپارتمان در دبی، فشار مالی کمتری به شما وارد می شود. می توانید با کمترین هزینه به صورت پیش پرداخت، آپارتمان را خریداری کرده و مابقی مبلغ را با توجه به نحوه بازپرداخت، پرداخت نمایید.
  • سرمایه گذاری بسیار مناسب: سودآوری و پیشرفت در پروژه های املاک دبی اثبات شده است. در واقع شما با خرید قسطی آپارتمان در دبی می توانید یک سرمایه گذاری عالی را تجربه کنید.
  • پروژه های لوکس و در حال پیشرفت: پروژه های لوکس و در حال پیشرفت آپارتمانی در دبی به شما ارائه می شوند تا بتوانید از امکانات این پروژه ها استفاده کنید.
  • امکان دریافت اقامت با خرید آپارتمان: در صورتی که آپارتمان مورد نظر خود را در دبی خریداری کنید و سند آن را به نام خودتان بزنید، امکان دریافت اقامت در دبی برای شما فراهم می کند.

خرید قسطی آپارتمان در دبی

نحوه بازپرداخت آپارتمان های قسطی در دبی

بسته به نوع آپارتمانی که برای خرید قسطی انتخاب می کنید، نحوه بازپرداخت متفاوت است. طبق قوانین بازار املاک در دبی، نحوه بازپرداخت آپارتمان های قسطی در دبی با 4 روش تعیین می شود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. بسته به نوع طرح آپارتمان اقساطی شما، نحوه بازپرداخت نیز متفاوت خواهد بود.

  • پرداخت اقساطی پس از تحویل خانه: اولین روش بازپرداخت هزینه آپارتمان در دبی، پرداخت اقساط آپارتمان پس از تحویل خانه است. البته درصد مشخصی از قیمت کل آپارتمان از سوی خریدار به فروشنده پرداخت می شود، اما مابقی قسط بندی می شوند و اقساط نیز بعد از تحویل آپارتمان به خریدار پرداخت خواهند شد. معمولا دوره بازپرداخت اقساط این پروژه ها بین 3 الی 10 سال است.
  • بازپرداخت 10/90: یکی از روش های خرید اقساطی آپارتمان در دبی، بازپرداخت 10/90 است. در این روش لازم است که فرد خریدار 10 درصد از کل مبلغ را به فروشنده پرداخت و مابقی را به صورت اقساط پرداخت نماید. مدت زمان بازپرداخت 90 درصد از مبلغ ملک بر اساس توافقی است که بین فروشنده و خریدار لحاظ می شود.
  • پرداخت حین ساخت و ساز: یکی دیگر از روش های خرید اقساطی آپارتمان دبی، پرداخت اقساط به صورت توافقی و در حین ساخت و ساز است. در این روش ممکن است درصد بیشتری از مبلغ کل از سوی خریدار پرداخت شود که شامل 50-50، 30-70 و یا 40-60 است. مابقی مبلغ نیز به صورت اقساطی و تا زمان پایان ساخت و ساز از سوی خریدار پرداخت خواهد شد.
  • اجاره ملک به شرط تملیک: در این روش لازم است که مالک مسکن خود را تحت عنوان عقد اجاره در اختیار فرد خریدار قرار دهد. سپس مطابق با توافق انجام شده، فرد می بایست پس از پایان پرداخت اقساط خانه، مالکیت خانه را به فرد خریدار بدهد. معمولا مبلغ پیش پرداخت به مبلغ اجاره ملک افزوده می شود. مزیت این روش خرید آپارتمان در شهر دبی این است که از همان ابتدا در آپارتمان ساکن خواهید شد.

سخن پایانی

خرید اقساطی آپارتمان در دبی می تواند فشار مالی کمتری را به شما تحمیل کند. می توانید با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی، آپارتمان های اقساطی را بخرید و برای سرمایه گذاری و یا تفریح از آن ها استفاده نمایید. اگر می خواهید بیشتر با شرایط خرید قسطی آپارتمان در دبی و نحوه بازپرداخت هزینه آشنا شوید، می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی یازده در ارتباط باشید.

خانم نیکتا ۰۰۹۷۱۵۶۳۷۶۶۸۸۶
خانم رضایی ۰۰۹۸۹۱۰۷۶۲۳۶۸۲
خانم امام ۰۰۹۸۹۱۲۳۳۰۷۰۳۰